Hai Assalammualaikum pembaca blog cik orkid :)

Kat luar sana mesti ada newbies Mary Kay kan?
Mesti nak tahu cara register keahlian baru bawah kita...bermakna kita ni sebagai recruiter.

Lebih baik korang ada laptop/pc untuk masuk ke website Mary Kay Malaysia..tak kisah la korang perlu pergi cyber cafe ke , pinjam laptop SD ke dan sebagainya untuk dapatkan komputer dan wifi.

Step 1  :
Masuk ke web site Intouch : https://www.marykayintouch.com.my

Step 2 : Kemudian Login -> masukkan ID Mary Kay korang dan password (boleh minta daripada Sales Director (SD) korang jika tak tahu)


Step 3 : Pastikan Akaun korang betul nama korang sendiri untuk daftarkan ahli baru bawah korang. Kemudian cari Business Tools dan pilih ONLINE AGREEMENT.


Step 4: Korang perlu isi kan borang dengan segala maklumat new beauty consultant korang. (BORANG ADALAH SULIT , SAYA TAK DAPAT ATTACH KAN DLM BLOG NI, KORANG JUST FOLLOW JE ARAHAN BORANG TU K.)

Step 5: Selepas submit borang , perlu LOGIN ID  untuk aktifkan akaun.
Lebih baik ajarkan new bc korang login "first time" sendiri dan beli STATER KIT sendiri atau korang sendiri pun boleh buatkan.

Caranya,  Klik FIRST TIME LOGIN untuk create Password ID new beauty consultant . Just Follow ALL THE STEP OK.


Jika korang yang LOGIN kan "FIRST TIME" , Korang jangan lupa salin / screenshoot  maklumat penting yang korang da registerkan UNTUK NEW BC korang tau..macam  No ID DAN PASSWORD yang korang createkan...supaya nanti bila new bc korang nak order barang atau nak daftarkan ahli bawah dorang pula, dorang boleh minta no id dan password drpd korang.

Step 6: Cara beli Stater Kit untuk NEW BEAUTY CONSULTANT. 
Cara nya Login kan Akaun New Bc korang di web InTouch ( https://www.marykayintouch.com.my
) , pergi ke Online ordering, pilih CREATE A NEW ORDER->GO->COSMETIC ORDER->CREATE AN ORDER WITH PRODUCT CATEGORIES->STATER KITS->BOLEH PILIH NAK SET BOTANICAL EFFECTS ATAU TIMEWISE untuk New BC korang.




Follow je semua arahan sehingga payment selesai ( untuk payment pilih bayar guna CIMB CLICK dulu, baru la nanti tukar ke Maybank JIKA BAYAR guna akaun maybank, if korang klik terus nak bayar guna maybank nanti line jadi slow,then lambat nak buat paymnent).
Itu saja.Tamat









Sesiapa yang masih belum ada Direktor / Beauty Consultant boleh hubungi saya untuk register keahlian anda dengan Mary Kay ke 013-998 3106 atau terus ke link whatsapp saya jika anda online menggunakan handphone http://salmahmarykay.wasap.my




3 Comments

  1. Saya dh letih buat xjd ..yg lain setle ...smp je kat nk first time login xleh dia kate fon salah...penat dh 3 hari buatl xlepas..cane ekkk...leh bantu tak?

    ReplyDelete
  2. Hi, registr sudah lognin sudah... Tapi bila check nama orang lain..salah letak..camna nak change tu nama ?

    ReplyDelete
  3. salam, mcmane nk edit nama kalo ade tersalah isi lps submit registration?

    ReplyDelete