Assalammualaikum , hai uolss :)

Oil Free Hydrating Gel

Salah satu cara dapatkan kulit sihat,lembut dan licin ialah korang mesti jaga tahap kelembapan kulit.

Tak tahu kulit korang cukup  lembap ke tak? Tak pe, pastikan setiap hari, siang dan malam mesti rajin-rajinkan diri pakai pelembap muka dan minum air masak secukupnya.

Pelembap ada banyak jenis, kali ni Sal nak cerita tentang Pelembap khas (iaitu : Oil Free Hydrating Gel) untuk kulit wajah berminyak dan jerawat.


Bila kulit wajah berminyak, pori tersumbat, jerawat pasti muncul
Oil Free Hydrating Gel ni lah sering menjadi peneman setia Sal

Oil Free Hydrating Gel (OFHG) ini berfungsi sebagai pelembap tambahan, bertindakan macam kita makan supplement/vitamin untuk extra care.

Kalau jenis tak suka pakai pelembap muka biasa  tu, boleh pakai OFHG ni je. Tapi kalau nak kesan yang lebih ketara boleh lah pakai keduanya pelembap biasa dan ditambahkan dengan OFHG. Ini yang selalu Sal amalkan.

F U N G S I Pelembap adalah untuk M E N G U N C I  lembapan kulit wajah.Umpama pintu yang ditutup/dikunci rapat supaya tiada apa(sinar matahari) yang dapat masuk ke dalam rumah (kulit wajah) dan mencuri sesuatu (tarik lembapan).

Bagi yang selalu terdedah dengan matahari, korang adalah golongan yang paling wajib sekali pakai pelembap muka, pelembap akan berfungsi mengunci lembapan daripada diserap oleh sinar matahari (macam kita sidai baju di bawah cahaya matahari tu, baju akan kering sebab sinar matahari tu akan serap air dan mengeringkan pakaian) begitu juga lah dengan air dalam kulit korang, sebab tu penting pakai pelembap untuk K U N C I lembapan semulajadi agar tak diserap oleh sinar matahari tadi.

Selain sinar matahari, faktor-faktor seperti suhu, kelembapan, usia dan hormon boleh menjejaskan keseimbangan lembapan kulit.Sebab itulah ada sesetengah wanita dan lelaki mungkin memerlukan beberapa hydrasi/pelembap tambahan pada waktu-waktu yang berlainan seperti ketika bercuti ke luar negara, ketika menunaikan haji/umrah, atau peningkatan usia.

Jadi O i l F r e e H y d r a t i n g G e l ini dicipta khas untuk M E N I N G K A T K A N lembapan kulit wajah.

Pakar-pakar juga sangat mengesyorkan pelembapan optimum untuk semua jenis kulit agar kulit lebih lembut, lebih halus dan tampil lebih muda.


Tekstur gel yang sangat lembut,ringan dan TIDAK BERMINYAK 


FAKTA: Minyak dan lembapan adalah dua perkara yang berbeza. Kulit berminyak juga boleh kehilangan lembapan dan menjadi kulit yang kering. Jadi, semua jenis kulit wajib memakai pelembap muka.


MANFAAT & KEISTIMEWAAN OFHG :

  1. Gel bewarna ungu dan tidak berminyak ini diserap dengan mudah untuk menyejukkan dan menyegarkan kulit.
  2. Menghidrasi kulit sehingga 10 jam 
  3. Melembapkan kulit wajah dengan segera.
  4. Kulit akan tampil cerah dan berseri.
  5. Kulit berasa licin dan lembut.
  6. Ofhg sesuai untuk kulit sensetif, normal sehingga berminyak. (Bagi yang jenis kulit kering, anda pakai Intense Moisturizing Cream - gel berwarna pink)
  7. Boleh dijadikan makeup base supaya bedak dan foundation tahan lama, OFHG akan mengawal lebihan minyak,mekap takkan cair punya.


OFHG ni wajib ada dalam almari solek Sal

Salah satu bahan yang terdapat dalam OFHG ini ialah ekstrak teh hijau iaitu satu bahan yang tinggi kandungan antioksidan.Bahan ini, yang juga dikenali sebagai pemusnah radikal bebas, berkesan menolong melindungi kulit daripada kesan-kesan negatif akibat radikal bebas dari persekitaran. Teh hijau juga sangat bagus sebagai agen penyegar yang terkenal dengan ciri-ciri yang mampu menenangkan dan melegakan kulit ( Sal memang selalu pakai bila muka berjerawat penuh dimuka, sangat nyaman gitu).

Cara pemakaian yang mudah iaitu sapu selepas menggunakan pelembap biasa korang, sekerap yang perlu.

Dapatkan khidmat perundingan kecantikkan secara percuma daripada Sal,

Online Beauty Consultant,
FB : Cik Orkid
Youtube Channel ⏩ ORKIDS CHANNEL


Whatsapp/Call +6013-9983106

5 Comments

  1. Muka sya bjerawat slps pkai cleancer,fresen dan ofgh..adakah kulit muka sy tengah purging skrg.minta pendapat

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin juga...saya kena tahu sejarah kulit anda baru dapat consult lebih detail 013-998 3196 😃 atau rujuk kepada beauty consultant anda jika sudah ada.

      Delete
  2. Kenapa bila pakai ofhg ni rasa pedih2 ye..

    ReplyDelete