Assalammualaikum, hai uolss


Suka mekap tapi terlupa nak cuci berus???


Seram tau bila dapat tahu berus mekap/span yang dipakai setiap hari tak pernah cuci!

Jika tak basuh berus mekap, bakteria senang membiak dan akan menyebabkan kulit wajah menjadi gatal-gatal,sensetif , muncul jerawat dan paling ditakuti ialah mendapat infeksi.

Sal teringat satu video ni, dalam video tersebut , seorang wanita menceritakan kesan apabila tidak mencuci berus mekap. Beliau mendapat infeksi dibahagian dahi, seperti timbul bengkak yang besar, menyebabkan mata beliau tidak dapat di buka. Jika lambat mendapatkan rawatan, kemungkinan boleh hilang penglihatan (buta) dan merosakkan otak. Bahaya kan pakai berus mekap kotor???!!!

Rajinkan lah diri untuk mencuci berus mekap seminggu sekali, jika kerap dipakai seminggu cuci 2x.

Bayangkanlah, jika berus mekap tidak dicuci, segala bakteria melekat di kulit wajah, dan bila timbul sesuatu yang buruk di wajah, anda salahkan produk.

Ada 2 cara untuk mencuci berus mekap.

Cara pertama:
Rendam dengan air sabun dan keringkan betul-betul sebelum digunakan.
Cara ini biasanya tidak berapa disarankan kerana jika tidak dilakukan dengan betul akan menyebabkan bulu berus cepat rosak/tercabut dan berus berbau hapak! bukan itu sahaja, jika kerap direndam dalam air, batang berus akan mudah rosak seperti patah atau pecah.


Cara kedua :
Membersihkan berus dengan Spray  "Brush Cleaner Mary Kay"


Brush Cleaner Mary Kay


Cara ini amatlah mudah, spray spray lap lap atas tisu sahaja berus jadi bersih... kering dalam masa tak sampai 5 minit. Bagi yang mempunyai hanya 1 set berus mekap, cara ini amatlah disarankan.
Malah bulu berus berbau wangi, bulu berus tidak cepat rosak dan batang berus tidak pecah dan sebagainya.

Spray spray Lap lap terus bersih 


Mak andam sekarang pun da pandai berjaga-jaga tentang kebersihan berus mekap. Mak andam @ MUA lagi la..nak berus mekap yang cepat kering bila dicuci (ramai client kan)..nak yang mudah dan pantas mencuci..dan paling penting berus wangiiiiii...takde la client lariiiiiiii sebab berus mekap bau hapakkkkkkkkk ..hehehhehe.....jadi dah ramai MUA memilih  Brush Cleaner Mary Kay ni ...

Senang uolsss..wajib ada Spray ni tau!

Dapatkan khidmat perundingan kecantikkan secara percuma daripada Sal,

Online Beauty Consultant,
FB : Cik Orkid





Whatsapp/Call +60139983106

1 Comments