Assalammualaikum , hai uolss :) Salam perkenalan daripada Sal :)

Mak-mak ada anak kecil terutamanya, biasanya kurang mendapat tidur yang cukup. Yela malam pun kena berjaga untuk beri susu kepada bayi mereka.

Itulah antara salah satu penyebab hitam bawah mata menjadi-jadi...kerana kurang tidur...selain tu , sembab dan gelap bawah mata adalah disebabkan oleh pemakaian mekap yang kerap dan berlebihan, anemia, kerap merokok,kurang air dalam badan, si kaca mata 4 (pakai cermin mata sebab rabun) dan sering terdedah kepada sinaran matahari.

Orang yang mempunyai mata panda dan bengkak bawah mata ni biasanya muka kelihatan kusam dan tak bermaya...bila pakai mekap, mekap jadi tak menarik (kecuali korang mekap macam MUA,boleh lah tutup kehitaman tu)....kiranya mata panda danbengkak bawah mata ni mencacatkan penampilan tau! Perempuan memang tak sukai...nampak macam orang sakit.

Cara nak kurangkan kesan kehitaman bawah mata atau sembab bawah mata adalah dengan menggunakan sesuatu yang sejuk , yang akan buat mata korang relaks...caranya ialah gunalah sudu besi sejuk tekap pada mata korang tu...heheheh..acah je! tapi tu cara yang Sal buat dulu...konon-konon kan...student tak de duit dulu..ikut la petua-petua ni...

Tapi memang pun, contoh kepingan timun, sudu sejuk bantu menyejukkan mata...dapat kurangkan kesan penuaan semulajadi pada mata tu...kuranglah sikit hitam dan sembab bawah mata.

Tapi zaman moden ni...menuju wawasan 2020, tak sempat aihhhh nak potong-potong timun bagai nak tepek kat mata..nanti anak kemana..timun kemana..sudu ke mana :P hehehhe..

Sekarang Sal dah amalkan pakai INDULGE SOOTHING EYE GEL BY MARY KAY.


INDULGE SOOTHING EYE GEL

Gel ni memang sejuk je bila pakai, Sal suka pakai bawa tidur...nyaman rasa mata ni..kurang stress!

Kandungan utamanya ialah ekstrak teh hijau, timun dan buah rosa canina yang mana semua bahan botani terkenal dengan agen penenang dan antioksidan.

Membantu mengawal, menenangkan,merawat dan menyegarkan wajah yang kelihatan suram, lingkaran gelap bawah mata, sembab dan keletihan.

Testimoni Indulge Soothing Eye Gel Mary Kay :



Dapatkan khidmat perundingan kecantikkan secara percuma daripada Sal,


Online Beauty Consultant,
FB : Cik Orkid

+60139983106

1 Comments

  1. Betul tu Sal.. main dengan sibuk ni, petua pun entah ke mana nanti..hihih

    ReplyDelete