Assalammualaikum, hai Sal nak kongsi manfaat menggunakan masker.

Sal pakai kedua2 mask ni setiap minggu 

Sal memang seorang yang suka sangat pakai masker sejak dulu lagi sebab Sal nak buang sel-sel kulit mati kat atas kulit muka ni.

Kulit muka Sal memang jenis yang berminyak dan sering naik jerawat, di sekitar hidung Sal pula banyak blackhead and whitehead.

So, Sal perlu gabungkan penggunaan dua masker ni (sebenarnya 3 mask Sal pakai, tapi lagi satu mask Sal akan cerita di entry lain ya) charcoal mask (ya mask arang,tu yang hitam muka Sal..hehehe..) dan clay mask.

Mask tidak boleh pakai hari2, seminggu hanya 2 kali sahaja, so cara Sal adalah Isnin Sal akan pakai charcoal mask by mary kay  dan hari khamis Sal akan pakai botanical effects mask by mary kay (clay mask).

Charcoal maak berfungsi untuk menghilangkan kotoran sehingga ke dalam liang pori-pori dan akan tarik segala minyak-minyak yang terkumpul dalam pori-pori muka dengan bahan arang yang di aktifkan, Punca utama jerawat naik sebab liang pori tersumbat dengan kotoran habuk dan minyak. So, kena buang.

Clay mask pula, Sal pakai untuk buang sel-sel kulit mati yang bertepek kat muka, untuk hilangkan bekas-bekas hitam jerawat, untuk hilangkan kekusaman kulit akibat daripada sel kulit mati tadi,untuk buang blackhead dan whitehead.

Ini wajah pelanggan Sal, Kak Salina dan Kak Zaza yang super sporting, Sal tepekkan Clay mask , hakak2 ni sangat puas hati dan memberitahu wajah mereka yang dipakaikan clay mask nampak lebih cerah dan anjal dengan sekali pakai je. Bayangkan lah kalau dapat memiliki sendiri dan boleh pakai secara berterusan, kulit akan jadi cantik,halus dan licin.


Selepas sekali pakai pun clay mask ini dapat dilihat mampu mencerahkan kulit kusam(sebab sel kulit mati sudah dibuang) serta menganjalkan wajah Sal, akan nampak beza pipi akan naik  :)

Harga kedua2 masker ini tidak mahal berbanding dengan masker diluar sana yang setanding dengan kualiti Mary Kay, malah harga produk-produk mary kay adalah sangat murah dengan kualiti yang tinggi.
Produk nya juga mampu bertahan 6-8 bulan untuk kedua-dua masker ini.Seminggu pakai 2kali sahaja.


Mary Kay tidak dijual di mana-mana farmasi atau lazada/shoppee semua tu, Mary Kay melantik wakil-wakil perunding kecantikan bebas seperti Sal ini untuk membantu orang lain dapatkan kulit sihat dan cantik, So sebarang pembelian produk Mary Kay mestilah melalui Sal atau perunding kecantikan bebas yang dilantik dan telah dilatih melalui traning-traning.

Untuk dapatkan produk Mary Kay serta khidmat perunding boleh hubungi Sal melalui  013-998 3106 

Online Beauty Consultant,
FB : Cik Orkid













0 Comments